وقتی لپ تاپ ویندوز 11 به برق وصل است اما شارژ نمی شود چه باید کرد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی وقتی لپ تاپ 11 به برق وصل است اما چه باید کرد؟ همراه ما باشید

اگر لپ‌تاپ ویندوز 11 خود را به برق وصل کرده‌اید اما شارژ نمی‌شود، ممکن است به نظر برسد که تمام امیدتان از بین رفته و لپ‌تاپ مرده است – به خصوص اگر شارژ نداشته باشد. با این حال، ما هنوز نیازی به این نتیجه بدبینانه نداریم. چند چیز وجود دارد که ممکن است آن را برطرف کند، و آنها ارزش امتحان کردن را قبل از دست کشیدن از آن دارند.

در اینجا نحوه شارژ مجدد لپ تاپ خود آورده شده است.

تصویر پورت Thunderbolt 4 در لپ تاپ.
 

پورت را تمیز کنید

اگر احساس می‌کنید شارژر تا انتها به درگاه شارژ وصل نمی‌شود، خواه این اتصال USB-C یا کانکتور بشکه‌ای سنتی‌تر باشد، با چراغ قوه به داخل آن نگاهی بیندازید. این امکان وجود دارد که مقداری زباله یا ریزه در آنجا گیر کرده باشد. اگر وجود دارد، لپ تاپ را خاموش کنید و با یک ابزار نارسانا انسداد را برطرف کنید. سپس دوباره شارژر را به برق وصل کنید تا ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که هیچ کثیفی مانع از شارژ شدن نمی‌شود، می‌توانید کنتاکت‌های فلزی داخل درگاه شارژ را نیز با یک سواب پنبه‌ای آغشته به کمی ایزوپروپیل الکل تمیز کنید.

مرد در حال شارژ لپ تاپ با شارژر سریع قابل حمل Elecjet PowerPie P20 45W.

کابل شارژ (و شارژر) را عوض کنید

اگر می توانید، از شارژر و کابل شارژ لپ تاپ دیگری استفاده کنید. اگر از شارژر USB-C استفاده می‌کنید، این کار بسیار ساده‌تر است، زیرا می‌توانید شارژر مورد استفاده خود را با پربانک یا شارژر تلفن هوشمند جایگزین کنید. اگر چه اگر این کار انجام شود، سرعت شارژ وحشتناک خواهد بود، اما هنوز هم راه خوبی برای بررسی اینکه آیا شارژر یا کابل شارژ شما مقصر است یا خیر.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  رفع اشکال Spotify Lyrics در ویندوز

اگر از کانکتور برق سنتی بشکه‌ای برای لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، ممکن است شانسی نداشته باشید، مگر اینکه فردی را با همان لپ‌تاپ بشناسید که می‌توانید از او شارژر قرض بگیرید. شارژرهای تصادفی که از نظر فیزیکی مناسب هستند را وصل نکنید – که می تواند به لپ تاپ آسیب برساند (بیشتر).

نصب مجدد درایورهای باتری روی لپ تاپ
 

درایورهای باتری خود را دوباره نصب کنید

آیا می دانستید که باتری شما درایورهای خاص خود را دارد؟ در حالی که آنها نباید با مشکل مواجه شوند، گاهی اوقات به روز رسانی ویندوز یا تغییر نرم افزار دیگر می تواند باعث ایجاد مشکل در آنها شود. نصب مجدد آنها می تواند تعدادی از مشکلات را برطرف کند، از جمله شارژ نشدن.

مرحله 1: “Device manager” را در جستجوی ویندوز جستجو کنید و نتیجه مربوطه را انتخاب کنید.

گام 2: به لیست دستگاه‌های «باتری» نگاه کنید و فلش کنار آن را انتخاب کنید.

مرحله 3: روی هر مورد کلیک راست کرده و انتخاب کنید حذف نصب کنید برای حذف درایورهای باتری نگران نباشید، هنگامی که لپ تاپ خود را راه اندازی مجدد کنید، آنها دوباره نصب می شوند.

مرحله 4: لپ تاپ را خاموش کنید و اگر به برق وصل است، کابل برق را بردارید. دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

مرحله 5: همه چیز را دوباره به برق وصل کنید و لپ تاپ را بوت کنید. اکنون باید همانطور که انتظار دارید شارژ شود.

آپدیت ویندوز را اجرا کنید

این یک اصلاح کلی است اما می تواند روی خیلی چیزها کار کند. به روز رسانی ویندوز را اجرا کنید تا ببینید آیا هر به روز رسانی باگ سیستم شما را برطرف می کند یا خیر. پس از نصب مجدد آنها را راه اندازی کنید و سعی کنید لپ تاپ خود را دوباره شارژ کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از Nearby Share در ویندوز

بازگرداندن سیستم

اگر نمی توانید لپ تاپ خود را شارژ کنید اما مطمئن هستید که شارژ می کنید چیزی علت این مشکل است، می توانید سعی کنید لپ تاپ خود را به حالت قبلی بازگردانید. بازیابی سیستم را اجرا کنید و به تاریخ قبل از شروع مشکل شارژ برگردید.

برای نکات بیشتر، راهنمای نقطه بازیابی سیستم ما را دنبال کنید.

تنظیم مجدد کارخانه

اگر مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، نمی توانید لپ تاپ را به درستی شارژ کنید و هنوز مقداری انرژی دارد، می توانید تنظیم مجدد کارخانه را امتحان کنید. این کار لپ تاپ را به حالتی که برای اولین بار آن را روشن کردید برمی گرداند. اگر یک باگ نرم افزاری باعث این مشکل شارژ شده است، بازنشانی کارخانه باید آن را برطرف کند.

راهنمای ما را در مورد نحوه تنظیم مجدد لپ تاپ به تنظیمات کارخانه در اینجا دنبال کنید.

امیدواریم از این مقاله وقتی لپ تاپ ویندوز 11 به برق وصل است اما شارژ نمی شود چه باید کرد؟ مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *