نحوه مخفی کردن نوار وظیفه در ویندوز

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه مخفی کردن نوار وظیفه در همراه ما باشید

فقط به این دلیل که نوار وظیفه ویندوز دارای تعداد زیادی اطلاعات مفید است به این معنی نیست که می خواهید همیشه آن را ببینید. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه نوار وظیفه را در ویندوز پنهان کنید – حداقل زمانی که کارهایی غیر از بازی انجام می دهید – به جای درستی آمده اید.

بسته به اینکه در حال حاضر از کدام نسخه ویندوز استفاده می کنید، ممکن است روند کمی متفت باشد. در هر صورت، هنوز هم نسبتا ساده است. برعکس آن نیز آسان است، بنابراین اگر در آینده به نوار وظیفه نیاز دارید، بازگرداندن آن به همان اندازه ساده است. در اینجا چگونه است.

نحوه مخفی کردن نوار وظیفه در

می‌توانید نوار وظیفه را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار پنهان شود و تنها زمانی ظاهر شود که ماوس را روی آن قرار دهید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و انتخاب کنید تنظیمات نوار وظیفه.

باز کردن تنظیمات نوار وظیفه در ویندوز 11.
 

گام 2: در پنجره Personalization > Taskbar که ظاهر می شود، را انتخاب کنید رفتارهای نوار وظیفه.

تنظیم تنظیمات نوار وظیفه در ویندوز 11
 

مرحله 3: اطمینان حاصل کنید که جعبه برچسب پنهان کردن خودکار نوار وظیفه تیک زده شده است. همچنین می توانید از این فرصت برای تغییر تراز نوار وظیفه استفاده کنید و آن را مانند نسخه قدیمی ویندوز در سمت چپ یا مرکز به عنوان پیش فرض ویندوز 11 تنظیم کنید.

ممکن است صفحه برای یک ثانیه سوسو بزند و نوار جستجوی ویندوز فوراً جمع شود، اما نوار وظیفه ممکن است بلافاصله خود را پنهان نکند. اگر مال شما اینطور نیست، یک ثانیه به آن فرصت دهید و تعدادی ویندوز را جابه جا کنید. خواهد رسید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه خروج از سرور Discord در رایانه شخصی، مک و موبایل

اگر متوجه شدید که در آینده به نوار وظیفه نیاز دارید، به سادگی ماوس خود را به پایین صفحه ببرید تا نوار وظیفه به طور جادویی دوباره ظاهر شود. وقتی کارتان تمام شد، ماوس خود را دور ببرید و نوار وظیفه یک بار دیگر از دید خارج خواهد شد.

تنظیم تنظیمات نوار وظیفه در ویندوز 11
 

نحوه مخفی کردن نوار وظیفه در ویندوز 10

مراحل مخفی کردن نوار وظیفه در ویندوز 10 بسیار شبیه به ویندوز 11 است. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.

مرحله 1: بر روی نوار وظیفه کلیک راست کنید (این نوار باید در خود نوار وظیفه باشد نه در هر جایی از صفحه) و تنظیمات نوار وظیفه را از منوی ایجاد شده انتخاب کنید.

نحوه مخفی کردن نوار وظیفه در ویندوز - تنظیمات

گام 2: در صفحه تنظیمات که ظاهر می شود، به دنبال گزینه هایی باشید که می گویند به طور خودکار نوار وظیفه را در حالت دسکتاپ مخفی کنید و به طور خودکار نوار وظیفه را در حالت تبلت مخفی کنید (در صورت وجود). مطمئن شوید که هر دو چرخانده شده اند بر. روشن و خاموش کردن آن‌ها پیش‌نمایشی از وضعیت آن در حالی که نوار وظیفه پنهان است به شما می‌دهد – باید در پایین صفحه از دید خارج شود.

نحوه مخفی کردن نوار وظیفه در ویندوز - منوی تنظیمات

مرحله 3: هنگامی که از نتایج راضی هستید، به سادگی پنجره تنظیمات را ببندید. نوار وظیفه اکنون پنهان است!

اگر در نهایت متوجه شدید که نوار وظیفه دوست قدیمی خود را از دست داده اید، بازگرداندن آن به پایه صفحه نمایش همیشه به همان سادگی پنهان کردن خودکار آن در وهله اول است. فقط مراحل ذکر شده در بالا را تکرار کنید و به جای فعال کردن دکمه تنظیمات را غیرفعال کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین تنظیمات ویندوز برای بهینه سازی میکروفون آبی Yeti

راهنمایی های بیشتری در مورد نحوه تنظیم نوار وظیفه می خواهید؟ در اینجا راهنمای ما در مورد نحوه جابجایی نوار وظیفه در ویندوز 11 است.

امیدواریم از این مقاله نحوه مخفی کردن نوار وظیفه در ویندوز مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *