نحوه فعال کردن Secure Boot در ویندوز 11

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه فعال کردن Secure Boot در همراه ما باشید

فعال کردن Secure Boot یک گام مهم در ارتقاء به 11 است، زیرا بخشی از الزامات سیستم است. این تضمین می کند که نرم افزارهای غیرمجاز نمی توانند روی رایانه شخصی شما اجرا شوند و باید قبل از نصب ویندوز 11 آن را فعال کنید وگرنه کار نمی کند. خوشبختانه، فعال کردن Secure Boot به سرعت تغییر یک تنظیم بایوس است.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

تنظیمات Secure Boot در BIOS ASUS.

نحوه فعال کردن Secure Boot در ویندوز 11

ساده ترین راه برای فعال کردن Secure Boot استفاده از تنظیمات BIOS است. برای دسترسی به BIOS خود، باید از دستور کلید BIOS مادربرد خود استفاده کنید (اغلب Del یا F2، اما بسته به سازنده متفاوت است)، یا از گزینه های بوت ویندوز 11 استفاده کنید. برای راهنمایی بیشتر، راهنمای ما را در مورد نحوه استفاده از BIOS برای دسترسی به آن دنبال کنید.

مرحله 1: کامپیوتر خود را راه اندازی کنید و با استفاده از کلید BIOS سیستم خود در طول فرآیند ارسال به UEFI/BIOS خود دسترسی پیدا کنید.

گام 2: اگر UEFI/BIOS شما در حالت Basic یا Simple است، به حالت اولیه بروید پیشرفته یا مشابه برای دریافت طیف کامل گزینه ها.

مرحله 3: مکان واقعی تنظیمات Secure Boot بسته به سازنده و مدل مادربرد متفاوت است، اما به دنبال a چکمه یا امنیت را در بالای صفحه قرار داده و به آن بروید. برای یافتن گزینه ها را بررسی کنید برای یافتن آن ممکن است مجبور شوید در چند منو پیمایش کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دسترسی نامعتبر به مکان حافظه در ویندوز 11/10

اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، وب سایت سازنده خود را بررسی کنید تا ببینید آیا آن را در آن مدل مادربرد پشتیبانی نمی کند. از طرف دیگر، ممکن است فقط لازم باشد بایوس خود را به روز کنید.

مرحله 4: تغییر وضعیت بوت امن به بر یا فعال شد اگر قبلا نبوده است اگر زمانی می‌خواهید Secure Boot را غیرفعال کنید، فقط به اینجا برگردید و آن را به آن تغییر دهید خاموش یا معلول به عنوان مناسب.

در مورد من روی مادربرد ایسوس، باید تنظیم می کردم حالت بوت امن به استاندارد.

مرحله 5: تنظیمات خود را ذخیره کنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. هنگام بوت کردن پشتیبان، Secure Boot باید فعال باشد.

چگونه بررسی کنیم که Secure Boot در ویندوز 11 فعال است یا خیر

این امکان وجود دارد که دوباره بررسی کنید که آیا Secure Boot در ویندوز 11 فعال است یا خیر.

مرحله 1: از جستجوی ویندوز برای جستجوی “msinfo32” استفاده کنید و آن را انتخاب کنید اطلاعات سیستم نتیجه

گام 2: لیست را به پایین اسکرول کنید تا پیدا کنید بوت امن. در کنارش یک روشن یا خاموش خواهد داشت که به شما امکان می دهد بدانید در چه وضعیتی است. تصویر اینجا زمانی است که متوجه شدم من خاموش است و متوجه نشده بودم.

اطلاعات سیستم ویندوز 11

اکنون که Secure Boot را فعال کرده اید، در مورد Safe Boot چطور؟ اگر تا به حال با صفحه آبی مرگ یا خطای بوت گیر کرده اید، راه اندازی در حالت ایمن می تواند نجات دهنده واقعی باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ویرایش پیام ها در اینستاگرام

امیدواریم از این مقاله نحوه فعال کردن Secure Boot در ویندوز 11 مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *