نحوه رفع خطای استثنای سرویس سیستم در ویندوز

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه رفع ی استثنای سرویس سیستم در همراه ما باشید

اگر با صفحه آبی مرگ با خطای SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION مواجه شده اید، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد، اما معمولاً یک مشکل درایور است. این بدان معناست که اگرچه این یک مشکل آزاردهنده است که می‌تواند باعث شود سیستم شما به راه‌اندازی مجدد ادامه دهد، معمولاً می‌توانید با اجرای اسکن تعمیر سیستم، آن را مرتب کنید و ویندوز مشکل را برای شما برطرف خواهد کرد.

در اینجا نحوه مقابله با SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION BSOD آمده است تا بتوانید حلقه راه اندازی مجدد صفحه آبی را بشکنید.

اجرای اسکن DISM.

اسکن سیستم را اجرا کنید

صفحه آبی SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION معمولاً به دلیل خطای درایور سیستم ایجاد می شود. اینها مانند چیپست یا درایورهای گرافیک شما نیستند که بتوانید (و باید) خودتان آنها را به روز کنید، اما خوشبختانه، ویندوز یک ابزار اسکن داخلی برای کمک به رفع خطاهای سیستم فایل و درایور ویندوز دارد.

اگر صفحه آبی به شما اجازه بوت کردن ویندوز را نمی دهد، سعی کنید در حالت Safe Mode بوت شوید.

مرحله 1: “Powershell” را در نوار جستجوی ویندوز جستجو کنید. روی نتیجه مربوطه کلیک راست کرده و انتخاب کنید به عنوان مدیر اجرا شود.

گام 2: زیر را تایپ کنید، سپس فشار دهید وارد.

Dism /آنلاین /cleanup-image /restorehealth

با این کار فایل‌های گمشده یا خراب در Windows Component Store پیدا و جایگزین می‌شوند. این ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما اجازه دهید کار خود را انجام دهد تا زمانی که آماده شود.

مرحله 3: علاوه بر این، می‌توانید System File Checker را برای بررسی فایل‌های سیستم ویندوز اجرا کنید. آن را از طریق PowerShell نیز با این دستور اجرا کنید:

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  متغیرهای محیطی در ویندوز 11 کار نمی کنند

SFC /scannow

مرحله 4: پس از اجرای این اسکن ها، سعی کنید خود را مجددا راه اندازی کنید. ببینید آیا مشکل BSOD شما اکنون حل شده است یا خیر. اگر نه، روش زیر را امتحان کنید.

تأیید کننده درایور را اجرا کنید

اگر ابزارهای بررسی سیستم فایل کار نکرد، می‌توانید ابزار تأیید درایور داخلی ویندوز را اجرا کنید تا ببینید آیا مشکل درایور سیستم است یا خیر.

توجه: اگر راننده تأیید شده یک درایور خراب را پیدا کند، در واقع می تواند یک BSOD را راه اندازی کند، بنابراین در نظر بگیرید که یک نقطه بازیابی سیستم ایجاد کنید یا از داده های خود به صورت دستی نسخه پشتیبان تهیه کنید تا آن را ایمن بازی کنید.

مرحله 1: “Powershell” را در نوار جستجوی ویندوز جستجو کنید. بر روی نتیجه مربوطه کلیک راست کرده و انتخاب کنید به عنوان مدیر اجرا شود.

گام 2: “verifier.exe” را تایپ کرده و فشار دهید وارد.

مرحله 3: در پنجره ای که ظاهر می شود، را انتخاب کنید تنظیمات استاندارد را ایجاد کنید از بالای صفحه، سپس انتخاب کنید بعد.

تایید درایور در ویندوز
 

مرحله 4: انتخاب کنید همه درایورهای نصب شده روی این رایانه به صورت خودکار انتخاب شوند سپس انتخاب کنید پایان.

تایید درایور در ویندوز
 

مرحله 5: کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و منتظر بمانید تا تایید کننده درایور در حین راه اندازی کامل شود. اگر هر صفحه آبی رخ داد، آن خطاها را یادداشت کنید، زیرا باید درایور را که باید به‌روزرسانی، ارتقا یا جایگزین کنید، به شما اطلاع دهند.

اگر متوجه شدید که در تلاش برای بوت شدن در ویندوز هستید، به حالت Safe Mode راه اندازی شده و ابزار Verifier را دوباره راه اندازی کنید. سپس در صفحه اول، را انتخاب کنید تنظیمات موجود را حذف کنید، سپس انتخاب کنید پایان.

از بازیابی سیستم استفاده کنید

اگر هیچ یک از روش های بالا به حل این مشکل کمک نکرد، سعی کنید به یک نقطه بازیابی سیستم برگردید. این می تواند تعدادی از مشکلات را برطرف کند، به خصوص اگر به تازگی سخت افزار جدیدی را نصب کرده باشید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه رایت سی دی در ویندوز 11

سیستم خود را به حالتی برگردانید که خطاهای صفحه آبی را به شما نمی دهد، و ممکن است بتوانید رایانه شخصی خود را دوباره کار کند.

اگر هنوز نمی توانید از این خطای BSOD عبور کنید، ممکن است زمان آن رسیده که ویندوز را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه رفع خطای استثنای سرویس سیستم در ویندوز مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *