نحوه راه اندازی Apple TV و Apple TV 4K

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه راه اندازی TV و همراه ما باشید

فقط یک Apple TV 4K جدید را از جعبه خارج کردید؟ . اگرچه در مقایسه با گزینه‌های دیگر ارزان نیست، پخش‌کننده تنظیم‌شده یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است و دسترسی به هزاران سرویس استریم – از جمله Disney+، Netflix، و Paramount+ – را ارائه می‌دهد که می‌توانند از طریق Siri به طور مستقیم کنترل شوند.

اما در حالی که دستیار صوتی هوشمند اپل قادر است تقریباً هر کاری را که تصور کنید انجام دهد، یک چیز وجود دارد که نمی تواند به شما کمک کند: فرآیند راه اندازی. بنابراین اگر در مسیر پخش سعادت به یک دست انداز برخورد کردید، همیشه می توانید به این راهنما در مورد نحوه راه اندازی تلویزیون اپل مراجعه کنید.

توجه داشته باشید: در حالی که این مراحل در صورتی که یک مدل Apple TV HD را تنظیم کنید، از زمان انتشار آن کار خواهند کرد آخرین نسل سوم Apple TV 4K (2022)، اپل به طور رسمی تمام مدل های دیگر Apple TV از جمله HD و نسل دوم Apple TV 4K (2021) را از وب سایت خود خارج کرده است. هنوز هم می‌توانید مدل‌های قدیمی‌تر را در خرده‌فروشی‌های شخص ثالث پیدا کنید، اما آنها به طور فزاینده‌ای کمیاب می‌شوند.

نحوه راه اندازی Apple TV 4k 2021 rear 2

وصلش کن

اول چیزهای مهم. Apple TV را از جعبه خارج کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. بسته به مدلی که خریداری کرده اید، خود اپل تی وی، کابل برق و کنترل از راه دور سیری خواهید داشت. اگر یک Apple TV HD قدیمی یا نسل دوم Apple TV 4K (2021) دارید، یک کابل USB-A-to-lightning برای شارژ کنترل از راه دور ارائه می شود. اما آخرین نسل سوم Apple TV 4K (2022) با یک کنترل از راه دور سیری عرضه می شود که اکنون از USB-C استفاده می کند، اما این بار اپل این کابل را اضافه نکرده است.

مرحله 1: انتهای کوچک کابل برق را به نقطه مناسب در پشت Apple TV و سر دیگر آن را به یک پریز دیواری یا نوار برق وصل کنید. Apple TV شروع به روشن شدن خواهد کرد.

گام 2: کابل HDMI را به Apple TV و سر دیگر آن را به تلویزیون، نوار صوتی یا گیرنده خود وصل کنید. مطمئن شوید که حداقل از یک کابل HDMI 2.0 برای تلویزیون خود استفاده می کنید که از 4K و/یا HDR پشتیبانی می کند. اگر دنده ای دارید که از صدای Dolby Atmos پشتیبانی می کند، به یک کابل HDMI که از آن پشتیبانی می کند نیاز دارید. ما در اینجا به همه این موارد نمی پردازیم، اما توضیحی عالی در مورد چگونگی دریافت صدای Dolby Atmos داریم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه کلیک راست روی کروم بوک

مرحله 3: اگر نمی‌خواهید از Wi-Fi استفاده کنید، کابل اترنت را وصل کنید. ما این را برای بهترین عملکرد توصیه می کنیم، اما توجه داشته باشید که فقط Apple TV 4K (2021) و نسخه 128 گیگابایتی Apple TV 4K (2022) دارای پورت های اترنت هستند.

نحوه راه اندازی apple tv setup 2

تلویزیون خود را روشن کنید

اکنون که همه چیز به برق وصل است، زمان راه‌اندازی همه چیز فرا رسیده است.

مرحله 1: تلویزیون خود را روشن کنید و انتخاب ورودی آن را به هر چیزی که Apple TV به آن متصل است تغییر دهید. اگر به جای آن از گیرنده یا نوار صوتی عبور می کنید، مطمئن شوید که تلویزیون به دنبال آن است.

گام 2: هنگامی که همه چیز راه اندازی شد، باید صفحه تنظیم Apple TV را ببینید.

مرحله 3: در نسخه های جدیدتر، کنترل از راه دور سیری به طور خودکار با Apple TV جفت می شود. اگر به دلایلی اینطور نیست، می توانید آن را به صورت دستی انجام دهید. برای کنترل نسل دوم Siri، دکمه را فشار داده و نگه دارید بازگشت دکمه و افزایش حجم دو ثانیه را فشار دهید

برای کنترل‌های نسل اول قدیمی، دکمه را فشار داده و نگه دارید منو و افزایش حجم دکمه ها برای دو ثانیه

چند مرحله برای دنبال کردن روی صفحه ظاهر می‌شود، مانند انتخاب زبان و کشور، اما پس از آن همه چیز آسان می‌شود زیرا سیستم از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید از یک دستگاه آی او اس موجود برای انجام تنظیمات استفاده کنید یا خیر. بله، این کار آسان است.

از دستگاه آی او اس خود برای تنظیم آن استفاده کنید

اگر یا آیپد دارید، بقیه راه‌اندازی‌ها بسیار آسان است زیرا Apple TV می‌تواند از تنظیمات جغرافیایی، شبکه و حساب شما از هر یک از این دستگاه‌ها استفاده کند. مطمئن شوید که آخرین نسخه آی او اس را اجرا می‌کنید، با Apple ID خود وارد iCloud شده‌اید و در صورت درخواست دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

مرحله 1: قفل دستگاه خود را باز کنید.

گام 2: مطمئن شوید که به شبکه Wi-Fi خانگی شما متصل است.

مرحله 3: مطمئن شوید بلوتوث روشن است.

مرحله 4: آیفون یا آیپد را نسبتاً نزدیک Apple TV نگه دارید تا متصل شود.

صفحه تنظیم Apple TV: دریافت تنظیمات از آیفون شما.

مرحله 5: وقتی از شما خواسته شد، احراز هویت فهرست شده در صفحه تلویزیون را وارد کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه دانلود فایل ها از گوگل درایو

با برخی موارد خاص کار را تمام کنید

اگر از این فرآیند راه اندازی خودکار استفاده نمی کنید، از شما خواسته می شود اطلاعات شبکه و حساب خود را به صورت دستی وارد کنید، که بسیار سرگرم کننده است. در غیر این صورت، برای تکمیل فرآیند در اینجا چه اتفاقی خواهد افتاد.

مرحله 1: Apple TV شما می گوید که در حال فعال شدن است و چیزهایی مانند حساب iCloud و HomeKit شما را به هم متصل می کند. شما به یک کنترل از راه دور در دستگاه آی او اس خود دسترسی خواهید داشت. به دنبال کردن دستورات روی آن و صفحه تلویزیون خود ادامه دهید.

گام 2: از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید برای خرید به رمز عبور نیاز داشته باشید. سه گزینه وجود دارد – همیشه نیاز است، بعد از 15 دقیقه نیاز است و هرگز نیاز نیست. اگر بچه‌هایی دارید که از چیزهایی مانند درآمد و حساب‌های بانکی قدردانی نمی‌کنند، اکنون زمان خوبی است که کمی محافظت کنید. (در صورت تمایل همیشه می توانید تنظیمات را تغییر دهید.)

راه اندازی Apple TV: برای خرید به رمز عبور نیاز دارید.

مرحله 3: همچنین ممکن است Apple TV شما به طور خودکار انواع صفحه نمایش را بسته به تلویزیون شما تغییر دهد، مانند 4K Dolby Vision در 60 هرتز. اگر آنچه را که می بینید دوست دارید، OK را انتخاب کنید و ادامه دهید. باز هم، این تنظیمی است که در صورت تمایل می توانید بعداً آن را تغییر دهید.

مرحله 4: گزینه‌های دیگری مانند انتقال تنظیمات از iPhone یا iPad شما (مانند تنظیمات سیری، مجوزهای موقعیت مکانی و اشتراک‌گذاری تجزیه و تحلیل)، وارد کردن ارائه‌دهنده تلویزیون و محافظ صفحه نمایش و تنظیم آن به گونه‌ای که هر Apple TV دیگری به Apple ID شما متصل شود، ارائه می‌شود. همان تنظیمات و صفحه اصلی را خواهد داشت.

صفحه تنظیم Apple TV: راه اندازی محافظ صفحه نمایش.

و این برای فرآیند راه اندازی اصلی است. هر کاری که در اینجا انجام می‌دهید را می‌توانید در تنظیمات تغییر دهید، از جمله گزینه‌های اضافی برای کنترل از راه دور Siri، صدا، ویدیو و هر دستگاه دیگری که ممکن است به آن متصل شوید.

 

امیدواریم از این مقاله نحوه راه اندازی Apple TV و Apple TV 4K مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *