نحوه توقف پشتیبان گیری ابری در ویندوز 11/10

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه توقف پشتیبان گیری ابری در /10 همراه ما باشید

اگر می خواهید پشتیبان گیری ابری را متوقف کنید در رایانه شخصی 11/10، این پست برای شما مناسب است. ما قصد داریم روش‌های مختلفی را برای خاموش کردن OneDrive و جلوگیری از ذخیره فایل‌ها در OneDrive در ویندوز 11/10 به شما نشان دهیم.

چگونه ویندوز پشتیبان گیری ابری را متوقف کنیم

چگونه Cloud Sync را در ویندوز 11 خاموش کنیم؟

OneDrive سرویس ابری است که به شما امکان می‌دهد از فایل‌ها و پوشه‌های خود در فضای ابری در ویندوز 11/10 پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی کنید. برای غیرفعال کردن یا غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری ابری در رایانه‌های شخصی ویندوز، باید از برنامه OneDrive خارج شوید تا به طور موقت پشتیبان‌گیری از داده‌ها متوقف شود. به غیر از آن، می توانید OneDrive را از راه اندازی در هنگام راه اندازی سیستم غیرفعال کنید. اگر اصلاً نمی خواهید از سرویس ابری OneDrive استفاده کنید، می توانید به سادگی برنامه OneDrive را از رایانه شخصی خود حذف نصب کنید.

نحوه توقف پشتیبان گیری ابری در ویندوز 11/10

برای متوقف کردن پشتیبان‌گیری ابری، به عنوان مثال، پشتیبان‌گیری Microsoft OneDrive در رایانه شخصی ویندوزی خود، در اینجا روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید:

  1. OneDrive را از نوار وظیفه ببندید.
  2. OneDrive را از Task Manager غیرفعال کنید.
  3. از تنظیمات برای غیرفعال کردن OneDrive استفاده کنید.
  4. با استفاده از ویرایشگر رجیستری از باز شدن OneDrive در هنگام راه اندازی جلوگیری کنید.
  5. OneDrive را با استفاده از Command Prompt یا Windows Powershell متوقف کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه پاک کردن کش DirectX Shader در ویندوز 11

1] OneDrive را از نوار وظیفه ببندید

 

اولین روش برای غیرفعال کردن پشتیبان گیری ابری در رایانه شخصی ویندوزی، بستن OneDrive از نوار وظیفه است. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • ابتدا روی نماد OneDrive از نوار وظیفه (یا سینی سیستم) کلیک کنید.
  • اکنون، Help & دکمه تنظیمات.
  • بعد، روی گزینه کشویی مکث همگام سازی کلیک کنید.
  • پس از آن، روی گزینه Quit OneDrive کلیک کنید تا برنامه بسته شود.

در صورت تمایل، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Pause syncing و انتخاب مدت زمان برای غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری ابری، همگام‌سازی ابری را موقتاً متوقف کنید.

ببینید: چگونه می توان یک پوشه را از OneDrive در Windows لغو، حذف یا حذف کرد؟

2] OneDrive را از Task Manager غیرفعال کنید

همچنین می‌توانید با استفاده از Task Manager، اجرای OneDrive را با راه‌اندازی مجدد یا ورود به ویندوز متوقف کنید. به این ترتیب می توانید هر زمان که نیاز باشد، پشتیبان گیری ابری را شروع کنید. در اینجا مراحل انجام این کار وجود دارد:

  • ابتدا، روی نوار وظیفه خود راست کلیک کرده و گزینه Task Manager را انتخاب کنید. یا CTRL+SHIFT+ESC را فشار دهید تا Task Manager باز شود.
  • اکنون، از قسمت سمت چپ به برگه برنامه‌های راه‌اندازی بروید.
  • بعد، برنامه OneDrive را انتخاب کنید و سپس دکمه غیرفعال کردن را فشار دهید تا از راه اندازی آن در هنگام راه اندازی جلوگیری شود.

 

3] برای غیرفعال کردن OneDrive از تنظیمات استفاده کنید

همچنین می توانید با غیرفعال کردن آن از تنظیمات ویندوز، ذخیره فایل ها در OneDrive را متوقف کنید. در اینجا روند انجام این کار وجود دارد:

  • ابتدا، برنامه تنظیمات را با استفاده از Win+I باز کنید.
  • اکنون، به برنامه‌ها > بخش راه اندازی .
  • پس از آن، برنامه مایکروسافت OneDrive را پیدا کرده و کلید مربوط به آن را خاموش کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ریست فکتوری ویندوز 10 یا ویندوز 11

4] با استفاده از ویرایشگر رجیستری از باز شدن OneDrive در هنگام راه اندازی جلوگیری کنید

یکی دیگر از راه‌های غیرفعال کردن OneDrive در هنگام راه‌اندازی و توقف ذخیره فایل‌ها در OneDrive در ویندوز، استفاده از ویرایشگر رجیستری است. می‌توانید کلید OneDrive Run را از رجیستری خود حذف کنید تا هنگام ورود به رایانه شخصی از اجرای آن جلوگیری کنید. در اینجا چگونه است:

ابتدا کادر دستور Run را با استفاده از Win+R باز کنید و regedit را در کادر Open آن وارد کنید تا برنامه ویرایشگر رجیستری باز شود.

حال به آدرس زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

پس از آن، کلید OneDrive را از قسمت سمت راست انتخاب کنید و دکمه Delete را فشار دهید تا حذف شود.

OneDrive در هنگام راه اندازی ویندوز راه اندازی متوقف می شود.

 

5] OneDrive را با استفاده از Command Prompt یا Windows Powershell متوقف کنید

روش بعدی برای جلوگیری از پشتیبان گیری OneDrive از فایل های شما در فضای ابری هنگام راه اندازی سیستم، از طریق Command Prompt یا Windows Powershell است. در اینجا چگونه است:

می توانید همین دستور را از طریق Windows Powershell (به عنوان مدیر) اجرا کنید.

خودشه!

چگونه تنظیمات Windows Backup Cloud Synced را پاک کنیم؟

برای پاک کردن پشتیبان‌گیری و تنظیمات همگام‌سازی ویندوز، از صفحه https://account.microsoft.com/devices دیدن کنید. هنگامی که وارد حساب مایکروسافت خود شدید، به سمت پایین صفحه به سمت پایین حرکت کنید و روی گزینه پاک کردن تنظیمات ذخیره شده در زیر .

چگونه می توانم از همگام سازی رایانه خود با ویندوز 11 جلوگیری کنم؟

برای غیرفعال کردن تنظیمات همگام‌سازی در رایانه شخصی ویندوز خود، کنترل پنل را باز کنید. اکنون View by را روی نمادهای بزرگ تنظیم کنید و کلیک کنید. سپس از شما خواسته می شود که رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تغییر اعمال شود.غیرفعال کردن فایل‌های آفلاین. سپس روی گزینه Manage offline files از پنجره سمت چپ کلیک کنید. پس از آن، در پنجره تازه باز شده، روی دکمه مرکز همگام سازی

امیدواریم از این مقاله نحوه توقف پشتیبان گیری ابری در ویندوز 11/10 مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *