نحوه تایپ em dash در ویندوز

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه تایپ em dash در ویندوز همراه ما باشید

نمای بالای سر شخصی که روی لپ تاپ سطحی تایپ می کند.

خط تیره em (-) یک قطعه نقطه گذاری بسیار مفید (و مد روز) است که در نوشتن و ویرایش، اغلب به جای کاما، دو نقطه، یا پرانتز استفاده می شود. در حالی که ممکن است بخواهید از آن برای شیک جلوه دادن گرامر خود استفاده کنید، اما اگر نمی دانید می توانید به این نماد در رایانه دسترسی داشته باشید، مخصوصاً در سیستم عامل ویندوز، کمی چالش برانگیز است.

خوشبختانه، روش‌های مختلفی برای درج نشانه‌گذاری em dash در متن شما وجود دارد. نکات زیر را بررسی کنید تا بیاموزید چگونه با داشبورد em در رایانه خود بیشتر آشنا شوید.

صفحه کلید

میانبر صفحه کلید em dash یکی از روش های ساده تر برای دسترسی به علائم نگارشی است. اگرچه ممکن است کمی به آن عادت کنید، وقتی به آن مسلط شدید، استاد تایپ خط تیره خواهید شد. با فشردن دکمه Number Lock را روشن کنید کلید NumLock در ردیف اعداد بالای صفحه کلید خود. سپس نگه دارید کلید Alt و دنباله را تایپ کنید 0151 روی صفحه کلید عددی صفحه کلید خود کلید Alt را رها کنید و خط تیره em ظاهر می شود.

اگر صفحه‌کلید شما صفحه‌کلید عددی مشخصی ندارد، که در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها وجود دارد، می‌توانید از صفحه کلید عددی جایگزینی که روی کلیدهای U، I، O، J، K، L و M روی صفحه‌کلید خود قرار دارد استفاده کنید. اگر از اعداد ردیف بالای صفحه کلید خود استفاده کنید، این روش کار نخواهد کرد. بنابراین، اگر مشکل دارید، ممکن است این اشتباه شما باشد.

پس از اتمام قرار دادن خط تیره em، فراموش نکنید که Number Lock را با فشار دادن مجدد کلید NumLock خاموش کنید، در غیر این صورت کلیدهای ذکر شده در بالا همچنان به عنوان اعداد در هنگام تایپ ظاهر می شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه افزودن یا حذف برنامه ها از منوی 'Open With' در ویندوز

ورد

می توانید از میانبر صفحه کلید em dash در هر واژه پرداز یا جعبه متنی که می خواهید استفاده کنید. با این حال، برخی از روش ها مختص Microsoft Word هستند. ساده ترین به شما اجازه می دهد تا Number Lock را وارد کرده و سپس نگه دارید Ctrl + Alt و صفحه کلید عددی علامت منهای برای وارد کردن خط تیره em.

در تنظیمات نمادها در مایکروسافت ورد، خط تیره Em.

از طرف دیگر، می توانید خط تیره em را در تنظیمات نماد مایکروسافت پیدا کنید. تنظیمات درج را در گوشه سمت چپ بالا و سپس نماد امگا (Ω) را در بالا سمت راست پیدا کنید. آن نماد و سپس نمادهای بیشتری را انتخاب کنید. می توانید به پایین اسکرول کنید تا خط تیره em را پیدا کنید، یا می توانید نویسه های خاصی را انتخاب کنید، که علامت em باید اولین آنها باشد. انتخاب کنید وارد و سپس کادر تنظیمات را ببندید. خط تیره em در میان متن شما خواهد بود.

در نهایت، می توانید یک خط تیره em را با عملکرد فرمت خودکار در Microsoft Word وارد کنید. این به شما امکان می دهد یک خط تیره تایپ کنید و به تایپ متن خود بدون مکث ادامه دهید. به سادگی یک کلمه را تایپ کنید، دو خط فاصله را بدون فاصله تایپ کنید (کلید خط فاصله بین کلیدهای 0 و + در ردیف اعداد بالای صفحه کلید شما قرار دارد)، سپس کلمه دیگری را تایپ کنید. پس از آن، کلید فاصله را فشار دهید یا اینتر کنید و مایکروسافت ورد دنباله را به متن با خط تیره em فرمت می کند.

منوی شروع

میانبر منوی استارت مایکروسافت نیز یکی از مواردی است که می تواند در پردازشگرهای کلمه یا جعبه های متن استفاده شود. این یک عملکرد جالب است که منوی ایموجی را در سیستم عامل ویندوز ظاهر می کند. به سادگی نماد منوی استارت ویندوز در نوار وظیفه و کلید نقطه (.) را فشار دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه رایت سی دی در ویندوز 11
Em dash در تنظیمات ایموجی در ویندوز 11.

بسته به نسخه سیستم شما، ممکن است یک نماد امگا () یا چندین نماد مختلف (ویندوز 11) بین صورتک و نماد چسباندن ببینید. نماد را انتخاب کنید، که شما را به جدولی از نمادها می آورد. برای پیدا کردن خط تیره em در پایین اسکرول کنید علائم نگارشی عمومی، آن را برای درج در برنامه خود انتخاب کنید و تنظیمات را ببندید.

موتور جستجو

پس از بررسی همه روش‌های دیگر تایپ خط تیره، ممکن است این روش کمی خسته‌کننده به نظر برسد. با این وجود، می‌توانید عبارت em dash را در موتور جستجوی انتخابی خود جستجو کنید، نماد را کپی کرده و آن را در واژه‌پرداز یا جعبه متن خود جای‌گذاری کنید.

اغلب، نتیجه جستجوی اولیه، تعریفی از خط تیره em خواهد بود، که شامل نماد مناسب در پرانتز است. این مورد در مرورگر مایکروسافت اج است. معمولاً خط تیره em اغلب در متن استفاده نمی‌شود، اما اگر به آن نیاز دارید، می‌توانید آن را از نقطه‌گذاری اصلی که چسبانده‌اید کپی و جای‌گذاری کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه تایپ em dash در ویندوز مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *