نحوه استفاده از پلی استیشن پلاس در رایانه شخصی ویندوز

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه استفاده از پلی استیشن پلاس در رایانه شخصی همراه ما باشید

پلی استیشن پلاس برای رایانه های مجهز به ویندوز در دسترس است و مدتی است که این موضوع وجود داشته است. اکنون، قبل از اینکه به جلو برویم، باید به این نکته اشاره کنیم که پلی استیشن پلاس یک سرویس مبتنی بر اشتراک است.

نحوه استفاده از پلی استیشن پلاس در ویندوز

در گذشته، تنها هدف آن این بود که در میان چیزهای دیگر، بازی های آنلاین را برای گیمرها ممکن کند، اما زمانه تغییر کرده است. این روزها، PlayStation Plus همچنین میزبان سرویس PlayStation Now سونی است که بسیار در مورد آن صحبت شده است.

برای کسانی که می‌پرسند، PlayStation Now شبیه به Xbox Game Pass است، اما به جای ارائه رایگان همه بازی‌های جدید سونی در روز انتشار، بازی‌های کلاسیک و مستقل را که می‌توان آنها را دانلود و به صورت محلی یا استریم پخش کرد، به جدول می‌آورد.

نحوه استفاده از پلی استیشن پلاس در رایانه شخصی ویندوز

اطلاعات ارائه شده در اینجا نحوه استفاده موثر از سرویس پلی استیشن پلاس در ویندوز را توضیح می دهد.

سخت افزار مورد نیاز پلی استیشن پلاس چیست؟

افرادی که علاقه مند به استفاده از مزایای PS Plus هستند، ابتدا باید مطمئن شوند که رایانه آنها به وظیفه خود عمل می کند. کامپیوتر شما باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا برنامه و بازی ها را بدون مشکل اجرا کند.

 

برای اطمینان از این موضوع، لطفاً ویندوز 8.1 یا /10 را به عنوان سیستم عامل ترجیحی خود تنظیم کنید. این در زمان نوشتن بر روی لینوکس یا مک کار نخواهد کرد، بنابراین حتی به آن فکر نکنید. اکنون، وقتی نوبت به مشخصات سخت افزاری می رسد، یک پردازنده 2.0 گیگاهرتزی Intel Core i3 یا بهتر مورد نیاز است.

اگر به جای آن از طرفداران AMD هستید، به دنبال پردازنده 3.5 گیگاهرتزی A10 یا بهتر باشید. از نظر رم، پیشنهاد می کنیم حداقل 2 گیگابایت به همراه 300 مگابایت فضای ذخیره سازی برای اپلیکیشن داشته باشید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از کدهای جایگزین بدون Numpad در ویندوز 11/10

بخوانید : نحوه پیوستن به چت پارتی پلی استیشن در ویندوز 11

کنترلرهای PS Plus پشتیبانی شده چیست؟

متأسفانه، اگر می‌خواهید بازی‌های مورد علاقه خود را از طریق رایانه روی PS Plus انجام دهید، به کنترلرهای پلی استیشن محدود می‌شوید. بنابراین، اگر مدت‌هاست که با یک کنترلر روی رایانه خود بازی می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که باید برای خرید یک کنترلر جدید مخصوصاً برای این سرویس، هزینه بیشتری صرف کنید.

به طور دقیق تر، تنها کنترلر DualShock 4 به طور رسمی در رایانه شخصی برای اجرای بازی در PS Plus پشتیبانی می شود. بله، می توانید از DualShock 3 استفاده کنید، اما ممکن است در اینجا و آنجا با مشکلات سازگار روبرو شوید.

در مورد کنترلر PlayStation 5 DualSense، سونی هنوز اجازه پشتیبانی از آن بر روی رایانه شخصی را نداده است، اما ما مطمئن هستیم که این در آینده تغییر خواهد کرد، هر چقدر که ممکن است طول بکشد.

بخوانید : Xbox Game Pass در مقابل PlayStation Plus: کدام بهتر است؟

چگونه اپلیکیشن پلی استیشن پلاس را دریافت کنیم؟

قبل از شروع استفاده از PS Plus، ابتدا باید برنامه را دانلود و در رایانه خود کنید. برای دانلود این فایل به وب سایت رسمی پلی استیشن مراجعه کنید. و از آنجایی که اندازه آن خارج از این دنیا نیست، انجام آن نباید زمان زیادی ببرد.

پس از نصب برنامه، از طریق منوی استارت در دسترس خواهد بود، بنابراین آن را باز کرده و برای اجرا انتخاب کنید. از آنجا، با استفاده از اعتبار حساب PSN خود وارد شوید، و اگر احراز هویت دو مرحله‌ای ضمیمه شده‌اید، برای ورود باید با آن مقابله کنید.

از آنجایی که اکنون وارد سیستم شده اید، همه بیش از 700 بازی برای بازی در دسترس شما هستند. اکنون، مردم سونی بازی‌های جدیدی را به صورت دوره‌ای اضافه می‌کنند، بنابراین همیشه چیزی تازه برای مصرف گیمرها وجود دارد.

بخوانید : نحوه اتصال کنترلر پلی استیشن به رایانه بدون بلوتوث (سیمی)

بهترین تنظیمات پلی استیشن پلاس در ویندوز چیست؟

اکنون برنامه PS Plus باید بر روی رایانه شما نصب شود، بنابراین می توانید کنترلر رسمی PlayStation DualSense 4 خود را متصل کرده و توپ را به حرکت درآورید. این کار از طریق بلوتوث یا USB انجام می شود، بنابراین گزینه هایی برای انتخاب دارید.

به خاطر داشته باشید که پس از اتصال کنترلر خود، باید از ماوس برای جابجایی به حالت کنترلر از قسمت بالا سمت راست صفحه استفاده کنید. پس از آن، می توانید از کنترلر به همان روشی که در پلی استیشن 4 استفاده می شود استفاده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه ویندوز 11 را بدون حساب مایکروسافت راه اندازی کنیم

علاوه بر این، ما باید در مورد ذخیره بازی ها صحبت کنیم. این امکان وجود دارد که تمام بازی های خود را همانطور که معمولاً با PS Plus روی کنسول پلی استیشن ذخیره می کنید ذخیره کنید. علاوه بر این، کاربران می توانند با ذخیره فایل در PlayStation Plus Cloud، سیوهای بازی خود را بین رایانه شخصی ویندوز و پلی استیشن به اشتراک بگذارند.

بخوانید : نحوه فعال کردن Twitch در Xbox، Roku، Android، آی او اس، PlayStation، Apple TV و Fire Stick

چگونه به بازی های خود در پلی استیشن پلاس دسترسی پیدا کنید

سرویس PS Plus در ویندوز یافتن بازی های مورد علاقه خود را برای کاربران آسان نمی کند. به دلایلی، فاقد عملکرد جستجو است، به این معنی که افراد باید به یک دسته بندی خاص حرکت کنند و تا زمانی که عنوان ترجیحی پیدا شود، آن را طی کنند.

این بسیار عقب مانده است، باید اعتراف کنیم، بنابراین امیدواریم در آینده سونی این مشکل را یک بار برای همیشه حل کند.

همانطور که در حال حاضر وجود دارد، بهترین شرط شما این است که قبل از دوچرخه سواری در بیش از 700 عنوان موجود در پلتفرم، بدانید که می خواهید چه بازی کنید. ندانستن آنچه می خواهید زندگی را بسیار دشوارتر می کند، و این چیزی است که نمی خواهید با آن مبارزه کنید.

بخوانید : بهترین شبیه سازهای رایگان بازی پلی استیشن برای رایانه شخصی ویندوز

کدام کشور توسط PS Plus در رایانه شخصی پشتیبانی نمی شود؟

در حال حاضر، پخش بازی های پلی استیشن پلاس در مورد رایانه شخصی در کشورهایی مانند بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، یونان، مجارستان، مالت، لهستان، جمهوری قبرس، رومانی، اسلواکی و اسلوونی پشتیبانی نمی شود. همه چیز در به روز رسانی آینده تغییر خواهد کرد، بنابراین در حال حاضر، افرادی که در آن کشورها زندگی می کنند باید منتظر بمانند.

آیا می توانم از کد PS Plus کشور دیگری استفاده کنم؟

نه نمی توانی. این به این دلیل است که کدهای کوپن مختص کشور هستند، مگر اینکه در خود کوپن غیر از این ذکر شده باشد. این بدان معناست که هر زمان که یک کوپن را بازخرید می کنید، حساب PSN مورد نظر باید با کشور یا منطقه ای که کد کوپن از آنجا آمده است مطابقت داشته باشد. اگر می‌خواهید کدهای کوپن را به کسی که در کشوری متفاوت از کشور شما زندگی می‌کند، هدیه دهید، این را در نظر داشته باشید.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *