نحوه استفاده از قابلیت پشتیبان گیری (بکاپ) ویندوز 11

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه استفاده از قابلیت پشتیبان گیری (بکاپ) 11 همراه ما باشید

تصور کنید اسناد، عکس‌ها، ویدیوها و سایر فایل‌های شما به دلیل خرابی ناگهانی سیستم یا خرابی دستگاه ذخیره‌سازی برای همیشه از بین رفته‌اند. خیلی ترسناکه، درسته؟ با این حال، برای جلوگیری از این اتفاق، مایکروسافت یک ویژگی جدید پشتیبان‌گیری را پیاده‌سازی کرده است. در نتیجه، در ویندوز 11، اسناد، عکس‌ها، ویدیوها و سایر فایل‌های شما به‌طور خودکار در OneDrive پشتیبان‌گیری می‌شوند. شاید از خود بپرسید که چگونه از ویژگی جدید پشتیبان گیری ویندوز 11 استفاده کنید . در اینجا تمام جزئیات است.

پشتیبان گیری مبتنی بر پوشه OneDrive چیست؟

ویندوز 11 دارای ادغام OneDrive است. این به شما کمک می کند تا به فایل های ابری خود در سراسر دستگاه ها دسترسی داشته باشید. اما می توانید از OneDrive برای پشتیبان گیری از فایل های رایانه خود نیز استفاده کنید.

همه رایانه ها دارای پوشه های استاندارد مانند دسکتاپ، اسناد، موسیقی، تصاویر و ویدیوها هستند. بنابراین، با ادغام OneDrive، مایکروسافت اکنون شما را قادر می سازد تا از این فایل ها به طور خودکار یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. بنابراین، در حالی که از دسترسی یکپارچه به فایل ها در همه دستگاه های خود لذت می برید، فایل های مهم خود را از دست نخواهید داد.

چگونه از ویژگی پشتیبان گیری ویندوز 11 استفاده کنیم؟

اگر از حساب مایکروسافت خود برای ثبت نام در ویندوز 11 خود استفاده کرده اید، پشتیبان گیری OneDrive به طور خودکار برای برخی از پوشه ها فعال می شود. با این حال، ممکن است بخواهید تنظیمات موجود را تغییر دهید یا پوشه های بیشتری را به دنباله پشتیبان اختصاص دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 راه برای رفع خطای کد 0xc000000f در ویندوز 11

برای استفاده از ویژگی پشتیبان گیری ویندوز 11، ابتدا Win+I را فشار دهید تا به تنظیمات بروید و از نوار کناری، روی Accounts کلیک کنید . حالا کمی به پایین اسکرول کنید و روی Windows Backup کلیک کنید .

تنظیمات پشتیبان گیری ویندوز

 

در مرحله بعد، روی دکمه تنظیم همگام سازی در کنار گزینه همگام سازی پوشه OneDrive کلیک کنید . اگر راه‌اندازی کامل شده باشد، مدیریت تنظیمات همگام‌سازی را نمایش می‌دهد .

اکنون، تمام پوشه های واجد شرایط برای پشتیبان گیری OneDrive را خواهید دید.

نحوه استفاده از ویژگی پشتیبان گیری ویندوز 11

پوشه‌هایی را که می‌خواهید شامل یا از دنباله پشتیبان‌گیری حذف کنید، روشن /خاموش کنید.

پس از اتمام، روی Start Backup کلیک کنید و آماده هستید.

طرفداران:

  • به طور منظم از اسناد، عکس ها، دسکتاپ و غیره شما نسخه پشتیبان تهیه می کند
  • فایل‌های شما در فضای ابری OneDrive در دسترس خواهند بود
  • شما می توانید به فایل های خود در همه دستگاه ها دسترسی داشته باشید
  • نیازی به پشتیبان گیری منظم نیست

معایب:

  • نمی توان یک پوشه سفارشی را به پشتیبان گیری OneDrive اختصاص داد
  • به اشتراک OneDrive برای نیازهای ذخیره سازی گسترده نیاز دارد

تفاوت ویژگی پشتیبان گیری ویندوز 11 با پشتیبان گیری سنتی در ویندوز چیست؟

اگرچه ویندوز 11 اکنون از OneDrive برای کمک به پشتیبان گیری از فایل های خود استفاده می کند، اما بسیار محدود است زیرا فقط می تواند از پوشه های خاصی در رایانه شخصی شما نسخه پشتیبان تهیه کند. در نتیجه، نمی‌توانید از پوشه‌های سفارشی در OneDrive نسخه پشتیبان تهیه کنید، یا می‌توانید از کامل و همه درایوهای رایانه شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  درایور دستگاه I2C HID در ویندوز 11/10 کار نمی کند ( حل مشکل )

بنابراین، اگر می خواهید از یک درایو کامل نسخه پشتیبان تهیه کنید، روش سنتی هنوز وجود دارد. می توانید یک کپی از کل سیستم خود، از جمله نصب ویندوز 11، فایل های شخصی، تنظیمات و برنامه ایجاد کنید. روش سنتی پشتیبان‌گیری یک تصویر سایه از رایانه شخصی شما ایجاد می‌کند که می‌توانید در صورت بروز نقص سیستم آن را ابی کنید.

اما بله، برخلاف OneDrive، از ویژگی‌های مبتنی بر ابر مانند دسترسی به فایل در دستگاه‌ها لذت نخواهید برد.

 

نتیجه

این ویژگی پشتیبان‌گیری ویندوز با پشتیبانی از OneDrive به خودکارسازی کل فرآیند پشتیبان‌گیری کمک می‌کند. با این حال، مطمئن شوید که OneDrive شما فضای کافی برای پشتیبانی از نیازهای پشتیبان شما را دارد. همچنین اگر می‌توانستیم یک پوشه سفارشی را در ترتیب پشتیبان‌گیری اختصاص دهیم، بهتر بود.

چگونه از برنامه های خود در ویندوز 11 نسخه پشتیبان تهیه کنم؟

پشتیبان‌گیری از برنامه‌هایتان می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند و اطمینان حاصل کند که همه موارد دلخواه شما در یک دستگاه جدید در دسترس هستند. برای انجام این کار، Start > Settings > Accounts > Windows backup را انتخاب کنید و «Remember my apps» را روشن کنید. این به شما امکان می دهد تا به سرعت برنامه های خود را در یک دستگاه جدید بازیابی کنید.

بخوانید: بهترین نرم افزار رایگان تصویربرداری، بازیابی و پشتیبان گیری برای ویندوز

چگونه از تصویر سیستم ویندوز 11 خود نسخه پشتیبان تهیه کنم و آن را بازیابی کنم؟

برای ایجاد یک تصویر سیستم برای ویندوز 11، می توانید از نرم افزار Backup and Restore یا هر نرم افزار ترجیحی دیگری استفاده کنید. برای بازیابی سیستم خود با استفاده از این تصویر، ابتدا باید به حالت بازیابی پیشرفته راه اندازی شده و به مسیر > گزینه های پیشرفته > بازیابی تصویر سیستم > مشاهده گزینه های بازیابی بیشتر بروید. از آنجا، System Image Recovery را انتخاب کنید و تصویر سیستمی را که قبلا ایجاد کرده اید انتخاب کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه استفاده از قابلیت پشتیبان گیری (بکاپ) ویندوز 11 مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *