فرودگاه میلاس بدروم را بشناسید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

فرودگاه میلاس در بدروم یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های جنوب غربی ترکیه است و پروازهای بدروم در این فرودگاه می‌نشینند. با توجه به اینکه بدروم یکی از شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شود، این فرودگاه، سفر گردشگران داخلی و خارجی را راحت کرده است، خصوصا در فصول شلوغ مانند تابستان، میلیون‌ها مسافر به این فرودگاه داخل و از آن خارج می‌شوند.

معرفی فرودگاه میلاس بدروم

فرودگاه بدروم با نام رسمی فرودگاه بین‌المللی میلاس (Milas-Bodrum Airport) یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های جنوب غربی ترکیه محسوب می‌شود. فاصله فرودگاه میلاس تا بدروم حدود 36 کیلومتر و تا شهر میلاس 16 کیلومتر است و تعدادی از بهترین هتل های بدروم با پارک آبی نیز در نزدیکی این فرودگاه واقع شده‌اند.

این فرودگاه در راهنمای سفر به بدروم جزو فرودگاه‌های پراهمیت ترکیه، خصوصا در فصول پرگردشگر است؛ طوری که تعداد زیادی از توریست‌های داخلی و خارجی از آن برای دسترسی به سواحل معروف و تفرجگاه‌های دریای اژه استفاده می‌کنند. می‌توان گفت که سالانه، به‌طور میانگین، حدودا بیش از 2.6 میلیون گردشگر از طریق فرودگاه بدروم در رفت‌وآمد هستند.

تاریخچه فرودگاه میلاس

فرودگاه میلاس بدروم در سال 1997 افتتاح و به‌تدریج به یکی از مراکز اصلی حمل‌و‌نقل هوایی منطقه تبدیل شد. ترمینال بین‌المللی بزرگ آن، در سال 1998، تکمیل و برای ترافیک هوایی باز شد. این فرودگاه، در طی سال‌ها، توسعه بسیار خوبی داشته است؛ طوری که اکنون می‌تواند سالانه میلیون‌ها مسافر را جابه‌جا کند. در طول فصل تابستان، بین ماه‌های جولای تا آگوست که تعداد گردشگران به اوج خود می‌رسد، فرودگاه بدروم پذیرای بیش از 1.5 میلیون مسافر است.

اطلاعات فرودگاه میلاس

کد یاتا BJV
کد ایکائو LTFE
شماره تماس +90 (252) 511 10 00
اطلاعات فرودگاه 90 (252) 511 10 00-1000-1100+
آدرس فرودگاه Ekinanbarı, Havalimanı Sk, 48200 Milas/Muğla, Türkiye

امکانات فرودگاه میلاس بدروم

قطعا فرودگاه بااهمیتی همچون فرودگاه میلاس ترکیه، امکانات بسیار خوبی را برای رفاه مسافران فراهم کرده است؛ امکاناتی مانند میز اطلاعات، محل مخصوص اشیای گم‌شده، پارکینگ، ترانسفر و… . در ادامه امکانات این فرودگاه که می‌توانند برای شما کاربردی باشند را معرفی می‌کنیم.

واحد سلامت

واحد سلامت پورت کلینیک (Portclinic) واقع در ترمینال‌های داخلی و بین‌المللی، هر هفت روز هفته و به‌صورت 24 ساعته، با پزشک، امدادگران و آمبولانس آماده خدمت‌رسانی است. این سالن همیشه برای ارائه خدمات سریع و کارآمد به پرسنل فرودگاه، مسافران و مهمانان باز است.

صرافی و دستگاه خودپرداز

یک صرافی در ترمینال بین‌المللی فرودگاه و همچنین برای دسترسی آسان مسافران، دستگاه‌های خودپرداز در محل ورودی ترمینال داخلی در دسترس هستند.

اینترنت رایگان

در سراسر پایانه‌های داخلی و بین‌المللی، سرویس اینترنت رایگان ارائه می‌شود. برای این کار باید به شبکه اینترنت TAV-FREE-WIFI متصل شوید. ناگفته نماند که در سالن‌ها و فروشگاه‌های خصوصی غذا و نوشیدنی هم اینترنت رایگان در دسترس است.

سالن استراحت

در هر دو ترمینال داخلی و بین‌المللی سالن‌هایی با امکانات فوق‌العاده برای استراحت وجود دارند تا در صورت نیاز، مانند زمان انتظار به‌دلیل تاخیر در پرواز، از آن‌ها استفاده کنید. سالن استراحت ترمینال داخلی شامل امکاناتی مانند اینترنت رایگان، بوفه باز، شارژر و تراس است و ورودی آن برای افراد بالای 7 سال حدود 45 یورو می‌شود.

نمازخانه

در هر دو ترمینال فرودگاه، نمازخانه وجود دارد و به‌صورت 24 ساعته هم برای نماز خواندن و استفاده مسافران باز هستند.

خدمات مربوط به چمدان

چرخ‌های مخصوص حمل بار، ماشین‌آلات بسته‌بندی چمدان برای ایمنی بیشتر چمدان‌ها و خدمات نگهداری چمدان‌ها به‌صورت 24 ساعته در فرودگاه در دسترس‌اند.

غذاخوری

پنج رستوران و کافه در فرودگاه وجود دارند که انواع غذاهای باکیفیت و نوشیدنی‌های عالی را ارائه می‌دهند؛ مانند کافه سلف‌سرویس Kantin، استارباکس و… .

فروشگاه

فروشگاه‌های متنوعی در پایانه‌های داخلی و بین‌المللی فرودگاه، به‌صورت 24 ساعته باز هستند و طیف گسترده‌ای از انواع محصولات را ارائه می‌دهند. همچنین فروشگاه‌های بدون مالیات، کالاها و محصولات مختلف از برندهای معروف جهانی را عرضه می‌کنند.

خدمات مخصوص مسافران معلول و مسافرانی با نیازهای ویژه

در فرودگاه خدماتی مخصوص مسافران معلول و مسافران با نیازهای ویژه هم ارائه می‌شوند؛ خدماتی مانند پارکینگ اختصاصی برای مسافران معلول، سرویس بهداشتی معلولین، راهنما و سطوح بریل برای مسافران کم‌بینا، رمپ مخصوص برای استفاده مسافران معلول و افرادی که با تور ترکیه به این شهر سفر کرده‌اند.

ترمینال های فرودگاه میلاس

فرودگاه ميلاس بودروم دارای دو ترمینال مسافربری داخلی و بین‌المللی است که در ادامه جزئیات بیشتری از این ترمینال‌ها را در اختیارتان می‌گذاریم.

ترمینال داخلی فرودگاه

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در سال 1998 ترمینال بزرگ فرودگاه افتتاح شد و فعالیت خود را در زمینه ترافیک هوایی بین‌المللی فرودگاه آغاز کرد. در سال 2012 که ترمینال جدید فرودگاه ساخته شد، این ترمینال به پایانه مخصوص پروازهای داخلی تغییر کاربردی داد و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ترمینال بین ‌المللی فرودگاه

در سال 2012، ترمینال بین‌المللی جدید در زمینی به مساحت 95 هزار مترمربع ساخته شد. این ترمینال شامل 66 میز پذیرش، جدیدترین سیستم‌های امنیتی با فناوری پیشرفته، صفحه نمایش اطلاعات جدید  LED، سیستم‌های حمل بار جدید و یک فضای پارکینگ برای حدود 750 خودرو است. طبق آمار پروازها، ترمینال جدید به بیش از 5 میلیون مسافر از بیش از 40 مقصد مختلف خدمات‌رسانی می‌کند.

نحوه دسترسی به فرودگاه میلاس بدروم

نحوه دسترسی به فرودگاه بدروم از شهر، از طریق تاکسی، اتوبوس و شاتل‌ها امکان‌پذیر است. در داخل فرودگاه هم وسایل حمل‌ونقل مختلفی وجود دارند که شما را به هر نقطه از شهر که بخواهید، می‌برند. در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

اتوبوس

شاتل‌های هاواس (Havaş) در فرودگاه به‌صورت دائمی حضور دارند تا مسافران را به مرکز شهر بدروم ببرند. شما می‌توانید ساعت حرکت این شاتل‌ها را از سایت فرودگاه چک کنید. همچنین دیگر اتوبوس‌های حاضر در فرودگاه، مسافران را از پایانه خارجی و داخلی و برعکس، جابه‌جا می‌کنند.

تاکسی

از دیگر گزینه‌های راحت و سریعی که می‌توانید برای رفتن از فرودگاه به نقاط مختلف شهر یا برعکس استفاده کنید، تاکسی‌ها هستند. تاکسی‌های فرودگاه در مقابل پایانه‌های خارجی و داخلی، در جایگاه مخصوصشان 24 ساعته در دسترس مسافران هستند. البته باید بدانید که هزینه این تاکسی در مقابل هزینه شاتل و اتوبوس فرودگاه، بسیار بیشتر است.

ماشین اجاره‌ ای

اگر می‌خواهید آزادی عمل بیشتری داشته باشید، می‌توانید خودرویی مخصوص خودتان اجاره کنید. شرکت‌های اجاره خودرو مانند آویس (Avis)، باجت (Budget)، گلدکار (GoldCar)، کار پلاس (Car Plus) و… در فرودگاه، خدمات اجاره خودرو را به مسافران ارائه می‌دهند.

فرودگاه میلاس؛ اولین مقصد پس از رسیدن به بدروم در تور مهرپرواز

فرودگاه میلاس در بدروم با ارائه خدمات گسترده و امکانات مناسب، یکی از مهم‌ترین گره‌های حمل‌ونقل هوایی در منطقه جنوب غربی ترکیه به شمار می‌آید. این فرودگاه میزبان تعداد زیادی از خطوط هوایی داخلی و بین‌المللی است که پروازهایی به مقاصد مختلف جهان دارند. در صورتی که قصد سفر به بدروم را دارید، بهترین راه، خرید تور بدروم است. این تورها تمام خدمات لازم برای یک سفر راحت، بی‌دردسر و خاطره‌انگیز را در اختیار مسافران می‌گذارند.

آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rYlZkQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *