این برنامه می‌تواند به شما عکس‌هایی از هوش مصنوعی بدهد، اما بحث‌برانگیز است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی این برنامه می‌تواند به شما عکس‌هایی از بدهد، اما بحث‌برانگیز است
همراه ما باشید

هوش مصنوعی در گوشه‌های مختلف زندگی ما به بیرون درز کرده است و بسیاری از برنامه‌ها اکنون این فناوری را در خود جای داده‌اند. به گزارش Insider، یک اپلیکیشن هوش مصنوعی جدید به نام Remini وجود دارد که می‌تواند عکس‌هایی با ظاهر حرفه‌ای برای شما ایجاد کند، اما به گفته اینسایدر بحث‌برانگیز است.

Remini برنامه ای است که عمدتاً برای بازسازی عکس های قدیمی شما است. عکس‌های قدیمی شما را می‌گیرد و آن‌ها را بازسازی می‌کند تا با وضوح بالا به نظر برسند. همانطور که می توانید حدس بزنید، به شدت از هوش مصنوعی برای ایجاد نتایج استفاده می کند.

در کنار آن، می‌توانید فیلترها و زیبایی‌شناسی متفاوتی را روی عکس‌های خود اعمال کنید. به نظر می رسد که برنامه اساساً عکس را با استفاده از هوش مصنوعی بازسازی می کند. علاوه بر این، فقط یک کپی از عکس اصلی را از ابتدا تولید می کند. یک اسکرین شات از پلی استور نشان می دهد که در واقع پیراهن پوشیدن یک فرد را تغییر داده است. این جادوی هوش مصنوعی برای شماست!

اما جادوگر هوش مصنوعی Remini کمی بحث برانگیز است

این داستان در TikTok منفجر شد و چندین TikTokers درباره نتایج خود پست کردند. این برنامه می‌تواند عکس‌هایی با ظاهر حرفه‌ای برای افراد ایجاد کند تا در هنگام درخواست شغل یا آزمون‌های آزمایشی از آنها استفاده کنند. این برنامه تقریباً هر عکسی را از شما می گیرد و آن را به یک هد شات تبدیل می کند. یک نفر یک عکس معمولی از آنها در ماشین خود گرفت و این برنامه آن را به یک هد شات بسیار حرفه ای تبدیل کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ایلان ماسک شرکت جدید هوش مصنوعی xAI را برای درک جهان راه اندازی کرد

Remini می تواند پس زمینه عکس شما را از بین ببرد، اما این تمام چیزی نیست که می گیرد. چندین کاربر در این پلتفرم متوجه شدند که Remini در حال کاهش وزن افراد سایز بزرگ است. کاربرانی مانند @ha.lei.gh، @katelynnaye، @Northstarnotes، و @xoxosarah515 توجه داشته باشند که این برنامه تصاویری از آنها به طور قابل توجهی لاغرتر از زندگی واقعی ایجاد می کند.

این یک ضربه ناامید کننده است، زیرا باعث می شود برنامه مغرضانه و چاق هراس به نظر برسد. چند نفر از نظر دهندگان آنها موافق بودند که این برنامه باعث لاغری افراد می شود. همانطور که می توانید تصور کنید، این باعث ناراحتی مردم چپ و راست می شود. هد شات ها قرار است نمایانگر شخصیت شما باشند، نه اینکه یک برنامه از شما می خواهد چه شکلی باشید.

این احتمال وجود دارد که تقصیر برنامه نباشد

در این مرحله، ما مطمئن نیستیم که Remini هوش مصنوعی خود را از کجا دریافت می کند. اگر این یک تصمیم آگاهانه توسط توسعه دهندگان است، پس شرم بر آنها. اما، باید بپذیریم که تولید تصویر هوش مصنوعی ذاتاً مغرضانه است. تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی، مانند چت بات ها، باید آموزش ببینند. آنها باید بر روی تصاویر از سراسر اینترنت آموزش ببینند.

ما متوجه شده ایم که تصاویر هوش مصنوعی به طور کلی به طور طبیعی به یک نوع بدن متمایل می شوند. بیشتر تصاویر زنان و مردانی را به تصویر می‌کشند که «دور» هستند. همه آنها لاغر، خوش اندام و غیره هستند. ما مطمئن نیستیم که Remini از یک مدل موجود استفاده می کند که ذاتاً دارای این نقص است. اگر چنین است، پس این بر عهده توسعه دهندگان برنامه است که تغییراتی در آن ایجاد کنند تا یک برنامه جامع تر ایجاد کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استقبال از هوش مصنوعی و اتوماسیون در سازمان شما

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *