آیا گوشی اندرویدی شما شارژ نمی شود؟ در اینجا نحوه رفع آن آورده شده است

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی آیا ی شما شارژ نمی شود؟ در اینجا نحوه رفع آن آورده شده است همراه ما باشید

آن را نام ببرید و احتمالاً می توانید از تلفن هوشمند خود برای این کار استفاده کنید. رزرو قرار ملاقات، گرفتن عکس، بازی کردن، پیگیری کار، تماشای تلویزیون – تلفن هوشمند شما به راحتی می تواند مرکز کار و بازی شما شود. خیلی آسان است که زندگی خود را حول گوشی هوشمند خود قرار دهید، که باعث می شود وقتی مشکلی پیش بیاید، ویرانگر مضاعف می شود.

باتری هسته اصلی یک گوشی هوشمند است و اکثر مردم حداقل یک بار در روز باید آن را شارژ کنند – بنابراین اگر شروع به شارژ نشدن کرد، فقط یک پنجره زمانی باریک برای غیرقابل استفاده شدن دستگاه خود دارید. خوشبختانه، ممکن است همه چیز از بین نرود، زیرا دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است تلفن شما از شارژ کردن خودداری کند. در اینجا مواردی که ممکن است اشتباه رخ داده باشد و نحوه تعمیر گوشی اندرویدی که شارژ نمی شود آورده شده است.

Samsung Galaxy S24 (سمت چپ) و Google Pixel 8 در دست.

چرا گوشی اندرویدی شما شارژ نمی شود

قبل از اینکه بتوانیم گوشی شما را تعمیر کنیم، باید دلیل شارژ نشدن آن را بفهمیم. دلایل متعددی برای شارژ نشدن آن وجود دارد و در زیر به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

به طور خلاصه، باید برای بررسی چند عنصر فیزیکی گوشی هوشمند خود، از جمله بازرسی درگاه شارژ، آماده باشید. اما ما همچنین از شما می خواهیم که به خود گوشی خود شیرجه بزنید (اگر هنوز روشن است)، ی فعال و چند بررسی سریع دیگر را پاک کنید. همچنین خوب است که دستگاه شارژ خود و همچنین پریزی که در آن وصل است را بررسی کنید. در نهایت، به خاطر داشته باشید که موارد خاصی ممکن است مانع از شارژ شدن گوشی شوند.

محیط فیزیکی نیز می‌تواند مسئول عدم توانایی شارژ گوشی شما باشد، بنابراین باید برای جابجایی آن آماده باشید یا کمی صبر کنید.

چگونه گوشی اندرویدی خود را که شارژ نمی شود تعمیر کنیم

آماده برای رفتن؟ بسیار خوب، بیایید اقداماتی را انجام دهیم تا تلفن شما را تعمیر کنیم.

مرحله 1: ابتدا بررسی کنید مطمئن شوید که هیچ چیزی شارژر شما را از پورت شارژ مسدود نمی کند. کیس‌ها اغلب می‌توانند مشکلی را در اینجا ایجاد کنند، به خصوص اگر محافظی در اطراف پورت شارژ داشته باشند. اگر یک کابل به خصوص بزرگ باشد، ممکن است نتواند به درستی به درگاه شارژ متصل شود. سعی کنید کیس را بردارید و دوباره امتحان کنید.

Xiaomi 14 Ultra در قاب پلاستیکی خود.

گام 2: وضعیت فیزیکی گوشی خود را بررسی کنید. آیا اخیراً در آب فرو رفته است؟ اگر رطوبت در درگاه شارژ تشخیص داده شود، حتی تلفن‌های مقاوم در برابر آب نیز از شارژ کردن خودداری می‌کنند. معمولاً در صورت وجود این موضوع به شما اطلاع می‌دهد، اما اگر گوشی شما اخیراً در آب افتاده است، سعی کنید آن را به مدت یک روز کنار بگذارید تا آب تبخیر شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  جدیدترین هدفون اپل با اندروید خوب بازی می‌کند و قیمت آن یک پنی است

مرحله 3: به طور مشابه، اگر یک روز گرم باشد، می تواند باعث توقف شارژ گوشی شود. اگر گوشی تشخیص دهد که خیلی داغ است، برای محافظت از باتری، شارژ را قطع می کند. تلفن خود را به مکان خنک‌تری ببرید، بگذارید خنک شود و سپس دوباره آن را شارژ کنید.

گوشی هوشمند غوطه ور در برنج.

مرحله 4: بلوک شارژ خود، از جمله کابل را سریع بررسی کنید. اگر به هر یک از آنها آسیب وارد شد، آن را تعویض کنید، زیرا شارژر خراب می تواند بسیار خطرناک تر و نگران کننده تر از مشکلات شارژ باشد. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، در صورت موجود بودن، از شارژر و کابل دیگری استفاده کنید.

مرحله 5: همچنین ارزش بررسی پریز برق را دارد. اگر آسیب قابل مشاهده ای داشته باشد، ممکن است مقصر باشد. اگر آسیب دیدید، از آن پریز استفاده نکنید و یک برقکار رزرو کنید تا به آن نگاه کند. اگر خوب به نظر می رسد، چیز دیگری مانند لامپ را به آن وصل کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

یک شارژر سفید بلکین به پریز روی میز وصل شده است.

مرحله 6: درگاه شارژ یکی از مشکلات رایج گوشی های هوشمند، به خصوص دستگاه های قدیمی تر است. هنگامی که کابل شارژ خود را در تلفن شما قرار می دهد به آرامی تکان دهید – آیا احساس می کنید شل شده است؟ اگر کابل در جای خاصی نگه داشته شود شروع به شارژ می کند؟ اگر چنین است، ممکن است پورت شارژ شما معیوب باشد.

مرحله 7: به عنوان نقطه دوم به درگاه شارژ، یک چراغ قوه را بردارید و نگاهی سریع به آن بیندازید تا ببینید آیا زباله در آنجا گیر کرده است یا خیر. با چیزی نسبتاً نرم، مانند خلال دندان پلاستیکی، کمی بچرخید تا ببینید آیا می توانید چیزی را از جای خود خارج کنید. متناوبا، سعی کنید با یک قوطی هوای فشرده داخل آن اسپری کنید. هرگز از چیز فلزی برای این کار استفاده نکنید و بسیار مراقب باشید، زیرا پین های شارژ می توانند شکننده باشند.

پورت شارژ Google Pixel 8a.

مرحله 8: اگر تلفنتان روشن است، برنامه‌های باز را ببندید. برنامه‌های پرتقاضا می‌توانند انرژی بیشتری نسبت به شارژر شما تولید کنند، که می‌تواند به این معنی باشد که باتری شما حتی زمانی که از نظر فنی برق دریافت می‌کند، تخلیه می‌شود. اگر شک دارید، خاموش کردن یا راه اندازی مجدد گوشی همیشه ارزشمند است.

مرحله 9: آیا گوشی شما شارژ بی سیم دارد؟ اگر این کار را می کند، ببینید آیا کار می کند یا خیر. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، این می تواند یک توقف خوب برای کارکرد تلفن شما در حین رفع مشکل شارژ سیمی باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  دانلود اینستاگرام نسخه جدید Instagram 2022 برای اندروید
The Twelve South PowerPic Mod روی میز.

مرحله 10: بالاخره گوشی شما چند سالشه؟ ممکن است باتری شما نیاز به تعویض داشته باشد؟ اگر گوشی شما بیش از سه یا چهار سال سن دارد، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. به احتمال زیاد شما شخصاً نمی‌توانید کاری انجام دهید در این صورت، زیرا اکثر تلفن‌های مدرن دارای بدنه مهر و موم شده‌اند و نمی‌توانید به سادگی یک باتری جدید را بدون استفاده از ابزارهای تخصصی‌تر تعویض کنید.

اگر گوشی شما هنوز شارژ نمی شود چه باید کرد؟

اگر کاری نمی توانید انجام دهید، وقت آن است که یک متخصص را بیاورید. در اینجا چند گزینه وجود دارد که باید بررسی کنید.

مرحله 1: اگر تلفن شما در حال حاضر تحت گارانتی یا قرارداد است، با خرده‌فروشی که آن را از آن خریده‌اید صحبت کنید. آنها باید بتوانند متوجه شوند که آیا ایرادی وجود دارد یا خیر و امیدواریم آن را برای شما برطرف کنند.

شخصی در حال تعمیر گوشی سامسونگ.
متخصص uBreakiFix در حال تعمیر گوشی سامسونگ
 

گام 2: اگر تعمیر گارانتی قابل بحث نیست، شاید به دلیل سن، تعمیر آن را با هزینه شخصی خود بررسی کنید. شما گزینه هایی برای این کار دارید، یا رفتن به مسیر رسمی (که گران تر خواهد بود)، یا پیدا کردن یک تعمیرگاه شخص ثالث که ممکن است بتواند کمک کند (به صرفه تر). هر مسیری را که می روید، حتماً نظرات فروشگاه انتخابی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به یک فروشگاه خوب می روید.

صفحه نمایش Samsung Galaxy S24 Ultra روی یک نیمکت قرار گرفته است.

مرحله 3: راه حل نهایی خرید یک گوشی جدید است. اگر تلفن شما در سمت قدیمی‌تر قرار دارد – بنابراین در هر نقطه شمالی از سه سالگی – ممکن است شارژ نشدن تلفن شما نشانه‌ای برای ارتقا باشد. پاداش‌های ارتقاء به تفاوت بین تلفن جدید و قدیمی شما بستگی دارد، اما معمولاً انتظار می‌رود پردازنده سریع‌تر، نمایشگر بهتر و دوربین بهتری داشته باشید که همه اینها می‌توانند به استفاده از گوشی هوشمند شما جان تازه‌ای ببخشند. لیست ما از بهترین گوشی های اندرویدی را برای چند گزینه عالی بررسی کنید.

امیدواریم از این مقاله آیا گوشی اندرویدی شما شارژ نمی شود؟ در اینجا نحوه رفع آن آورده شده است مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *