آیا می دانستید؟ گوگل لینکهای جاوا اسکریپت را می بیند که شما نمی بینید ؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
دکمه اشتراک گذاری فیسبوک
دکمه اشتراک گذاری لینکدین
دکمه اشتراک گذاری reddit

اکثر SEM ها تا به حال می دانند که گوگل در حال تجزیه جاوا اسکریپت و پردازش محتوا در DOM است. ما این را می دانیم نه تنها به این دلیل که گوگل به طور کامل به ما گفته است، بلکه به این دلیل که آزمایش شده است .

ما همه اینها را می دانیم – و با این حال، ابزارهایی که داده های بک لینک را ارائه می دهند، فقط عناصر HTML با قالب بندی کلاسیک <a href> را می بینند که در کد منبع یک صفحه مشخص شده است. آنها به طور خاص ارجاع‌های پیوند را از تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت، پیوندهای برچسب <a> درج شده پویا یا URLهای مرتبط با رویدادهای کلیکی جاوا اسکریپت دریافت نمی‌کنند – که در ادامه به همه آنها به عنوان ارجاع‌های پیوند مبتنی بر جاوا اسکریپت اشاره خواهم کرد.

به استثنای Google Search Console (GSC) که داده های بک لینک آن محدود است، ارائه دهندگان برتر داده های بک لینک مانند Majestic SEO، Ahrefs، Moz Open Site Explorer و SEMrush در حال حاضر در مورد ارجاع لینک های مبتنی بر جاوا اسکریپت گزارش نمی دهند.

به عنوان مثال، ما آزمایشی را راه‌اندازی کردیم که پیوندهای مبتنی بر جاوا اسکریپت را در TechnicalSEO.com نشان می‌دهد. پیوندهایی به این صفحات هدف قبلاً در سایت ارجاع دهنده وجود نداشت.

Maxxeightcode 800x124

در حالی که URL “رشته” در کد منبع صفحه وجود دارد، آنها با رویدادهای onclick مرتبط هستند و نه در ویژگی href عنصر <a>. هر سه پیوند بالا به طور مناسب در GSC انتخاب و گزارش شده اند. با این اطلاعات، اکنون می دانیم که گوگل درک بیشتری از آنچه به عنوان “ارجاع پیوند” در اکوسیستم دیجیتال امروزی واجد شرایط است، دارد.

متأسفانه، همین پیوندها در سراسر ارائه دهندگان داده برتر ذکر شده قبلی گزارش نشده اند.

تجزیه و تحلیل فنی فنی

بنابراین، احتمالاً سؤالاتی دارید…

سوال 1: آیا این واقعاً نگران کننده است؟

عدم مشاهده ارجاع پیوندهای مبتنی بر جاوا اسکریپت می تواند برای مدیران وب سایت مشکل ساز باشد. از آنجایی که گوگل قادر به تجزیه جاوا اسکریپت است، این نوع ارجاع پیوندها نیز می توانند در هنگام تجزیه و تحلیل نمایه ها برای هرزنامه وب در نظر گرفته شوند. گوگل احتمالاً این پیوندهای مبتنی بر جاوا اسکریپت را در چارچوب جریمه‌های پیوند در نظر می‌گیرد و ناتوانی در دیدن این داده‌ها در ابزارهای داده بک‌لینک، مانع از توانایی مدیران وب‌سایت برای اطمینان از مطابقت پروفایل‌هایشان می‌شود.

سوال 2: اما گوگل این لینک ها را ارائه می دهد. آیا داده های GSC نباید برای کار کردن کافی باشد، زیرا داده های خود گوگل است؟

متأسفانه، داده‌های «پیوندها به سایت شما» نمی‌توانند همه چیزهایی را که باید ببینید تا بتوانید یک نمایه بک لینک داده شده را بررسی کنید، به شما نشان دهد. داده ها محدود است و فقط 1000 ردیف در هر نمونه و گزارش نمونه ارائه می کند. به عنوان بهترین روش، کسانی که سعی در بررسی و نظارت بر نمایه های بک لینک خود دارند به شدت تشویق می شوند که از چندین ارائه دهنده داده استفاده کنند – نه فقط کنسول جستجوی گوگل.

حتی مواردی وجود داشته است که پیوند نمونه ارائه شده توسط تیم Google Webspam در یک پیام اقدام دستی توسط هیچ ابزار بک لینک، از جمله GSC، پیدا نشده است. در حالی که احتمالاً یک مورد گوشه ای است، این نمونه ای از این است که چرا باید از چندین ارائه دهنده داده بک لینک برای دریافت تصویر کاملی از یک نمایه بک لینک داده شده استفاده شود. همچنین نشان دهنده اهمیت این است که ابزارهای دیگر داده های موجود خود را با ادغام تجزیه جاوا اسکریپت گسترش دهند.

سوال 3: آیا ارجاع لینک های مبتنی بر جاوا اسکریپت مانند ریدایرکت ها یا لینک های سنتی وزن دارند؟

آره. نه تنها گوگل به تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت مانند 301s نگاه می کند، بلکه ماریا مووا، یکی از اعضای تیم کیفیت جستجو در گوگل، در SMX West 2017 نیز تایید کرد که گوگل در درجه اول به DOM نگاه می کند تا کد منبع یک صفحه. بنابراین، عناصر <a> که به صورت پویا درج می‌شوند، همان وزنی دارند که در کد منبع قرار دارند.

نقل قول SMXWest 2017

سوال 4: چه تعداد بک لینک می تواند تحت تاثیر این موضوع قرار گیرد؟

با قطعیت نمی توان گفت، اما OverStack در سال 2016 یک نظرسنجی از بیش از 56000 توسعه دهنده در 173 کشور انجام داد. در همه گروه‌ها، جاوا اسکریپت «محبوب‌ترین فناوری» بود، همانطور که 85.3 درصد از توسعه‌دهندگان فول استک، 90.5 درصد از توسعه‌دهندگان فرانت‌اند و 54.4 درصد از توسعه‌دهندگان بک‌اند گزارش کردند. این داده ها نشان دهنده استفاده زیاد از زبان جاوا اسکریپت در توسعه روزانه وب است.

در حالی که پیوندهای ایجاد شده به صورت پویا، تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت و رویدادهای onclick در توسعه وب رایج نیستند، گاهی اوقات ضروری هستند – به ویژه برای راه حل های برنامه نویسی در سطوح سازمانی. با پذیرش زیاد جاوا اسکریپت در توسعه وب، احتمال بیشتری وجود دارد که بر نحوه کدگذاری ارجاع لینک شما (و در نتیجه گزارش) تأثیر بگذارد.

سوال 5: خب، من باید با این دانش چه کار کنم؟

تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که منتظر باشیم تا ارائه دهندگان داده های بک لینک به گزارش ارجاع پیوند مبتنی بر جاوا اسکریپت برسند. وقتی به آن فکر می‌کنید، گوگل مدتی طول کشید تا به این نقطه برسد، حتی با وجود منابع زیادی که پشت این تلاش است. امروزه ابزارها در برابر یک وب بسیار گسترده قرار دارند و تجزیه جاوا اسکریپت برای هر صفحه در فهرست آنها به منابع گسترده ای نیاز دارد. دیمیتری گراسیمنکو، مدیر عامل Ahrefs ، به ما می‌گوید: «اجرای JS برای هر صفحه در مقیاس ما [به 10000 تا 15000 سرور نیاز دارد، و ما معتقدیم مشتریان ما هنوز آماده پرداخت هزینه برای آن نیستند».

این یک نکته صادقانه است، و تصویر واضحی از دشواری ارائه این سطح از داده ها را به تصویر می کشد.

در این میان، و با وجود شکاف رو به رشدی که در حال حاضر در مشاهده داده‌های بک‌لینک وجود دارد، هنوز مقدار زیادی داده وجود دارد که باید تلاش صادقانه‌ای برای اصلاح مشکلات وب هرزنامه و نشان دادن دقت لازم به تیم وب‌اسپم Google انجام داد.

بستن شکاف

جمع آوری تا حد امکان داده های بک لینک یک جزء حیاتی برای اطمینان از موفقیت درخواست های بازنگری ارسال شده است. انجام این کار به بازبینان بک لینک امکان می دهد تا حد امکان اکثریت یک نمایه بک لینک داده شده را تجزیه و تحلیل کنند و تجزیه و تحلیل کامل تری از الگوهای وب هرزنامه ارائه دهند که ممکن است به علت جریمه مرتبط باشد.

به همین دلیل است که ارائه دهندگان داده های بک لینک فعلی تشویق می شوند تا عملکرد تجزیه جاوا اسکریپت را در خزنده های خود ایجاد کنند و آن گزارش را به موقع به کاربران ارائه دهند.

مطمئن شوید که برای زمانی که این قابلیت در دسترس قرار می گیرد، مراقب ابزارهای ارائه داده باشید، زیرا از چهار ارائه دهنده بک لینک ترجیحی که با آنها صحبت کردیم، سه نفر تأیید کردند که این پیشرفت ها در حال انجام است. (ممنون رفقا! که یک مقاله دیگر را از مجله هشت پیک مطالعه نمودید . نظر و پیشنهاد فراموش نشه مرسی)

نتیجه آخر : بک لینکهای جاوااسکریپت مثل بک لینکهای سایت بکلینو به راحتی در گوگل دیده و ایندکس میشوند

5/5 - (7 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ftDiZo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *